torsdag den 18. november 2010

Vinterlys

Når man bor på Mount Soledad vågner man ofte op til en umanerligt tyk tåge som jeg tror halvt er lavtliggende skyer... Den er godt nok tæt i hvert fald. Det kan der komme nogle utrolig smukke scenarier ud af, og nogle gange også bare en masse hvidt - hvilket er fascinerende nok.
Når det så er helt hvidt udenfor, så reflekteres lyset ind i værelset på nøjagtig samme måde som når der ligger sne udenfor derhjemme! Så kan jeg sidde ved mit skrivebord (som vender den modsatte vej af vinduet) og kigge på lyset og forestille mig at der ligger sne udenfor, og så blive jeg glad og kommer i julestemning og glæder mig til at komme hjem :)
Jeg sidder så med julestemning og varmeblæseren tændt og mangler egentlig kun en kamin og en stor sofa og Thomas og nogle mandariner og nødder og marcipansnitter, og så skulle jeg ikke bede om mere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar